dijous, 28 d’agost del 2008

Finalment a Tokyo

Tokio - Shuzen-ji -Tokyo 26/27/28-08-08

Dimarts vam pasar el dia viatjant, tot i recorre molta distancia, en un mati ens vam plantar a Tokyo. L equivalent a un tren secundari de rodalies va a 12o km/h. i llavors quan agafes els Shinkansen ( AVE, per dir-ho d alguna manera, tot i que son molt mes rapids ) pasen amb molta mes frequencia que els regionals, i amb una puntualitat que et pot servir per ajustar el rellotge.

El contrast d arribar a Tokyo provenint de Kamikochi va ser bastant fort, tot i que la primera nit no ens vam moure gaire del costat de l Hotel.

Ahir, per aprofitar el Rail Pass que avui se ns acabava, i per no passar massa dies seguits a Tokio, vam anar a un Onsen ( com un spa) a Shuzen-ji. Ens va agradar molt perque es molt poc turistic i te forca encant. En arribar ens va sobtar que en el rodalies per arribar-hi tot estava en japones, i en canvi en els retols que indicaven els llocs d interes hi havia a part d angles i corea, espanyol, que no haviem vist fins ara. Vam anar primer a l onsen, on ens van separar, noies a un canto i nois a l altre. Primer et dutxes i despres entres com en una mini piscina de fusta amb l aigua molt calenta (a uns 42 graus), surts molt relaxat. Sortint, quan ja pensavem que no trobariem res per dinar vam trobar un lloc on tot estava en japones, pero el risc va mereixer la pena, el lloc era sencill pero amb molt d encant, i el menjar bonissim.

A la tarda vam fer un volt pel poble, ens va agradar molt un temple petit amb una estatua de Buda forca gran. I veient el Fuji de refilo a molta distancia de tornada en el tren, ens vam tornar a endinsar en el bullici de Tokio. I quin bullici, vam arribar a l estacio de Shijuku, on hi ha mes de 16 sortides, i a mes en hora en punta. No ens vam deixar anar ni un moment de la ma i la cara de "susto" va trigar una mica en marxar-nos. Finalment vam superar la "gincama" que suposa moure t i entendre com funciona aquesta ciutat subterrania, i vam emergir a la superficie! De nou per quedar bocabadats amb les llums dels anuncis que farceixen els edificis i els gratacels que t envolten! Vam fer un volt i sopar de nou molt be i per un preu molt economic.

Avui hem tornat per comprar una camera l Eva (estic com una nena amb juguina nova) i deixar-nos endur una miqueta per la febre consumista dels milers de centres comercials, anuncis, tecnologia... A la tarda hem canviat de barri, i hem anat fins a Ginza, que ho comparen a la 5a avinguda de Nova York, tambe amb gratacels i anuncis, pero amb botigues d alt standing i molta menys gent.

Ara cap a dormir que dema intentarem llevar-nos moooolt d hora per anar al mercat central a veure la subhasta del peix, diuen que el mes impressionant del mon.