dijous, 21 d’agost del 2008

Des d Hiroshima

Hiroshima - Miyajima 20 i 21/08/08

Ahir vam arribar amb Shinkansen, tren bala, a Hiroshima. Just vam dinar un gran bol de sopa amb fideus i porc bonissima. Per sort el cambrer ens en va dur nomes una, perque era enorme, i vam dinar els dos per 65o Yens, uns 4 euros. Tret del trauma del tofu, el menjar es molt variat i bonissim, i a mes a mes, molt economic.

Havent dinat vam anar al Peace Memorial Parc, i ens vam passar mes de tres hores al museu de la bomba atomica. Es molt interessant i no es recreen en escenes doloroses. Veint la modernitat i infraestructures actuals, costa imaginar que fa 60 anys tot va quedar tant desolat com veus en el museu. A la ciutat actual hi ha un sol edifici que es conserva tal i com va quedar despres de la bomba, i es patrimoni de la humanitat per tot el que representa.

Al vespre vam anar a sopar per la zona comercial, vam probar balena, que recorda una mica a la tonyina, i tres o quatre plats mes, i cap de tofu!

Avui hem anat a Miyajima, una illa al sud d Hiroshima. Es molt turistica i la primera part plena de tendes semblava Lloret en versio Japonesa, pero si val la pena veure el Tori, porta vermella, que queda en el mar, i varia com es veu segons esta la marea. Pero el que ens ha agradat moltissim es un temple que estava una mica turo amunt, i on no hi arriben gaires turistes, el temple de Daisho-In. Es un conjunt de petits temples amb un munt de figures diferents i envoltat de molta vegetacio. A mes has de fer com una mena de peregrinacio pels diferents edificis i a cada trobes un tampo, que quan els tens tots forma una figura. Es veu que es molt comu aqui aixo dels tampons amb la imatge del lloc que visites, nosaltres ens en vam adonar per primer cop a Nara, quan ja duiem bastants llocs visitats, pero ara no ens en perdem ni un!. El conjunt del temple ens ha encantat, molt recomanble!!!

Ara reposem una mica i sortirem a sopar, a la part d oci de la ciutat. Aqui els horaris ens tenen una mica desconcertats, tan aviat ho tanquen tot abans de les nou en alguns llocs, i d altres tenen obert les 24 hores.