dimarts, 19 d’agost del 2008

Teatre Kabuki a Osaka i Tofu, Tofu, Tofu i Tofu...


Nara 19/08/08


El mati ha comencat be, amb uns donuts al mister donut i un cafe en llet de maquina expenedora mmmhhhhh....

Despres podriem dir que ha estat un dia de experiencia japonesa al maxim. En principi no tenim previst tornar a menjar tofu ni veure teatre tradicional japones durant una llarga temporada, perdo, una molt i molt llarga temporada.

Tot ha comencat quan ens ha vingut a recollir en Mitsuhiro. Jo (Eva) li havia suggerit que em faria gracia veure teatre japones, i oh, quina experiencia i no a un teatre qualsevol, no, sino al The National Bunraku Theatre of Japan a Osaka. Em comencat perdent-nos al tren, se ns ha despistat el guia (Mitsuhiro) i l hem agafat en direccio contraria. Em arribat que ja havia comencat i ja hi havia gent al voltant pesant figues a cabassos. La primera escena doncs impresionant, pero a la que portaven 10 minuts amb els mateixos personatges sense canviar de posicio, i sabent que l obra durava mes de tres hores, hem comencat a entrar en panic. Per sort, la cosa durant la primera part s ha animat, i despres de l intermig en que el Mitsuhiro ens ha explicat de que anava (no em pogut trobar seients junts) ens pensavem que la segona part seria animada i la disfrutariem, i no tindriem problemes en mantenir-nos desperts, cosa que els veins del voltant no semblava que acabessin d aconseguir. Pero ai quina sorpresa!!!!! La segona part ha sigut un suplici, i mes quan una ostessa es dedicava a anar despertant els que anaven dormint, i tu alla en tensio, intentant no aclucar l ull i mirant quan faltava per les dues de la tarda! I no, no ha acabat a les dues, fins a 3/4 de tres que ha durat! Em sortit bastant depressa no fos que hi hagues algun bis!!!


Hem anat llavors a un super de davant a comprar dinar, sushi, un entrepa d arros i una pota de pollastre. En Mitsuhiro arros a seques. Llavors, ens ha ajudat molt tant a l estacio fent la reserva dels trens per dema i la tornada, i a l hotel en mitja hora ens ha aconseguit reservar tot el que tenim previst fer aquests dies: Hiroshima, Takayama, Kamikochi, illa Nii-Jima i el ferry per anar-hi, i els darrers dies a Toquio. Ens ha sigut d una gran ajuda perque a la majoria de llocs on ha trucat ningu parlava angles.


Sortiem contents, amb tot lligat, i el teatre oblidat. felicos anavem a sopar amb ell i amb en Fuji, un amic d en Mitsuhiro que tambe havia estat a Barcelona, a un restaurant tipic i recomanat a les afores de Nara. Tenia molt bona pinta, un lloc de tapes, amb qualitat i tradicional: l especialitat tofu, pero fan moltes altres coses, ha aclarit el Mitsuhiro. Em deixat que ells escollissin. D-entrant sobre la taula ens hi esperaven ja dos tapetes de tofu. Oh sorpresa, de 7 plats: 5 de tofu, un de tonyina crua, unes verduretes molt bones, i finalment, quan creiem que podriem menjar pollastre... tendrum (cartilag) de pollastre arrebossat!!!!


Tornant al ryokan em entrat a un supermercat, en Bernat s ha menjat un frankfurt recobert de bacon sense pa i penjat d un pal, i jo m he atipat de galetes i iogurt.


Be, i aixo es el que ha donat de si el dia... A dormir d hora que dema anem amb tren bala cap a Hiroshima.


Fins aviat

5 comentaris:

Robin Jud ha dit...

Hola artistes!!!

Quina experiencia lo del teatre i el restaurant! quin fart de riure!!! Esperem que els proxims dies estigueu mes de sort!!!! ( ara que amb tu, Eva, no se no se, jejej)

Un abraçada molt gran!
Joan i Laura

Roser ha dit...

Eeiiii Mitjins!!! i eii Bernat!!!

És fantàstic! Arribo a bcn avui...em connecto...i pam!! ja em teniu enganxada com si es tractés d'un culebró...com he rigut amb la crònica del 19...je je.
Res, que fins que no torni a marxar, em tindreu de lectora assídua seguint les vostres vivències nipones...

Un petonàs dels tres pels dos!!

Roser, Sira i Lluc.

Silvia Torralba ha dit...

Hooooooooola!

jajajajajajja! toy que me parto la caja!!!! Eva, por dios, no se te ocurra traer tofu a casa!!!!!

qué guai todo lo que explicáis!!!! (menos lo de que te despierten en el teatro, claro, arriba la libertad de expresión!)

besitos!

Pd. mi hermana me dijo que casi nadie habla inglés, es verdad? suena raro hablando de Japón no?

Diriel ha dit...

Hola macos!!!!
Que bo lo del teatre, m'imagino a la senyoreta despertant a la gent, molts d'ells amb "la babeta" regalimant segur (ja,ja,ja,ja) .... que bo como son aquests "japos" i com diuen a l'altre missatje tot una experiència, això és cultura parella!.
EVA! digam que li has fet una foto a la màquina expenedora de corbates, ¡vaya tela! això ho hem de veure sobretot el Xavi i el teu pare.
Que tal Bernat? Com portes el tema del menjar? ...i jo que tinc por de quan vagi a Costa Rica només hi hagin frijoles... em sembla que ho passaria pitjor allà, no? ... millor pensar que ha estat una mala recomanació aquest restaurant i potser no hi torneu, no? (ji,ji,ji)
Nois, que continui tant bé el vostre viatje i continueu explicant aquestes anècdotes
Molts petonets...

Bea i Xavi.

Eva Casamitjana ha dit...

Hola a tothom,

Laura i Joan, toco fusta, pero de moment menys amb el tofu el gafe s esta comportant!

Xavi i Bea, SI, per suposat tinc una foto de la maquina expenedora de corbates!!! intento penjar la un dia d aquests!

Silvia, tranqui, ni una gota de tofu entrara a casa si jo ho puc eviatar!!!!

Rouse, disfruta molt de les vacances i petons per tots tres!